Äventyrsvilja

Jag är jääääääääättehungrig. Det är allt jag kan tänka på just nu. Usch vad hungrig jag är!!! Men det är för sent att äta, och jag har ändå ingen mat... Så det är bara att stå ut. Försöker tänka på annat...

Har bokat resa till Belgien, åker om en vecka. Kom på, lite sent kanske, att jag faktiskt är färdig med tentor/skola under den tid mina föräldrar är i Belgien, så varför skulle jag inte kunna ta och åka dit samtidigt?! De ska till Tyskland först, så jag dyker upp i B ungefär samtidigt som dem. Det är dessutom min mosters och hennes mans födelsedagar som de ska fira, så det blir nog lite extra skoj. Jag ska inte vara där speciellt länge, men det räcker. Det är ju lite en "måsteresa" varje år, jag vill ju träffa Bomma, men samtidigt när jag bara träffar släkten en gång om året, och dessutom blir sämre och sämre på nederländska, så är det alltid lite skumt att vara där. Det beror nog mest på språkbegränsningarna, men ändå...

I alla fall, sedan blir det nog Angélica i juni, om jag lyckas ta mig över med båten... Creepy =P. Och så håller jag tummarna för England, men det vet man ju aldrig. I övrigt stannar jag nog hemma i sommar, hoppas att någon annan också är i Halmstad så att jag har folk att umgås med, annars blir jag nog en mycket ensam människa. Mycket stor risk för det faktiskt.

Det ska bli så skööööönt att ta det lugnt i sommar! Så otroligt skönt! Jag har planerat en massa roliga göra-hemma saker, som att formatera min stationära dator. Wiho... not. Men måste man så måste man. I alla fall, har jag sagt att jag ska läsa Science fiction and fantasy 7,5 hp i höst? I alla fall, jag har tänkt läsa alla böcker till den kursen så att jag har mindre att göra då - och på så vis kanske jag hinner med att läsa ännu en extra kurs vid sidan om programmet. Det är väl lika bra tycker jag, när jag ändå håller på. Har hittat flera roliga kurser i engelsk litteratur här på högis, distans och på kvartsfart, men likväl skoj.

Nåväl, jag är lite mindre hungrig, lite mer trött, och mitt knä (är så trött på det!) värker så jag tänkte sluta här, tacka för mig och säga god natt. Så... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback