Vila, vändning, värme

Okej, nu är tentorna över, vilket är väldigt skönt måste jag säga. Sista tentan var löjligt enkel, hade inte alls behövt plugga så mycket som jag gjorde. Hade kunnat ha massor med skoj... =/

Börjar känna av konsekvenserna av CSN tjaffset. Har nästan inga pengar kvar. Måste köpa en födelsedagspresent åt pappa, och så vill jag satsa på gardiner (och därmed gardinstänger) i vardagsrum och kök (inte förrän i mars lär jag väl ha råd med det). Lite annat jag behöver också. Har dock redan investerat i en ny filt. Den gamla började bli mycket sliten, så nu har jag en ny, mycket mysig, filt som dessutom går att tvätta i maskin! Woho!

Har beslutat mig för att lägga ner det hela med LCHF. Det fungerar uppenbarligen inte. Har haft huvudvärk mer eller mindre varje dag denna vecka, väger i alla fall inte ett dugg mindre, och håller på att bli galen (av kolhydratssug)! Jag ska äta upp den mat jag har, men efter onsdag då pappa ska fira sin födelsedag på italiensk restaurang ska jag lägga ner det hela. Jag har i alla fall upptäckt en del nya recept :).

Det betyder väl att jag bör börja motionera... Avskyr verkligen med hela mitt väsen att motionera! Har undvikit det i många år nu :P. Menmen, de har ju faktiskt allmänhetens åkning varje dag här och jag bor så nära ishallen så jag skulle faktiskt kunna åka skridskor lite då och då. Det är ju kul!

On a completely different note, jag har börjat brodera. Det är helskoj! Hade glömt hur kul det var. Iofs är allt handarbete kul, har inte virkat eller någonting på jättelänge dock. Men nu broderar jag lite.

Har lyckats slå i armbågen i ett element (don't ask), och har ont... Det kommer säkert att bli ett jättestort blåmärke...

Vet inte riktigt om det finns något mer att berätta. Har inte mycket action här med min pengabrist. Men det är redan söndag och det innebär att det är måndag imorgon, och sedan tisdag då de nya kurserna börjar. Så då får jag en massa att göra kan jag tänka mig. Orkar inte! Vill sova! Hela tiden! I en månad!

Kommentarer
Postat av: Angélica

Efterlyser ny uppdatering!!

2009-01-25 @ 17:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback