Tvåtusennio

Har ju inte skrivit här på ett tag. Får väl ta tag i saken.

Julen är slut. Är ledsen. Saknar julen. Men nu är det ett nytt år, snart ska allt pynt bort och skinka/lussekatter/glögg/pepparkakor/kola/knäck/julstjärnor är uppätna. Har tagit tag i en del plugg idag. Usch så tråkigt det är. Vill bara resa bort, långt bort.

Har precis fått veta hur mycket jag ska betala tillbaka till csn. Hade ju tjänat alldeles på tok för mycket den här terminen för någon nisse har bestämt att inkomsten ska räknas från 1 juli (före skatt dessutom), och förutom 3 heltidslöner som då räknades med fick jag också en massa semester utbetald när jag sade upp mig så slutlönen var inte att leka med. Men inte har jag kvar pengar för det, har ju köpt möbler och skräp när jag flyttade osv... Måste betala tillbaka hela terminen. Oh, well. Jag överlever nog i alla fall. Kan ju aldrig snylta mat hos föräldrarna om inte annat.

Har jag sagt vad jag fick i julklapp föresten? Det var en bra julafton. Fick allt på min lista (dock var den rätt kort, men ändå). En bok (Darkly Dreaming Dexter av Jeff Lindsay), en varmchokladgörargrej, glögglas, glöggskedar och en glöggvärmehållargrej, en kalender, en köksvåg (digital, woho), hm... Vet inte om det var med. Jo, presentkort också.

Men så tog julen slut, och det är ett år till nästa. Suck.

Tänker göra varm choklad med min chokladgrej nu. Har väntat hela dagen :). Sist använde jag lättmjölk, men det skummade inte så bra, så nu har jag köpt vanlig mjölk. Får se om det går bättre.

Har laddat upp med en massa skräpmat, mikromat. Kommer inte på någon mat att laga. Har ju ingen Angélica som ger mig recept längre... =/

Då ska jag gå till min choklad. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ha ha ha så snart vi fått internet i lghn skall jag skicka dig massa recept!!!!

Hur blev chokladen? Funkade det bættre med vanlig mjølk? Tror jag har nått som heter Barista mjølk i kyldisken, den bør ju garanterat skumma- kan man ju tycka iallafall!

2009-01-02 @ 14:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback