Konsten att

Ibland kan man undra varför man är lat. Varför man inte ids. Det finns så mycket jag vill göra. Så mycket jag vill kunna.

Men jag ids inte.

Hur kommer det sig att jag behöver hot om betyg (eller, bedömning) innan jag ens går upp ur soffan och försöker? Jag vill ju.

Men jag ids inte.

Kanske om man inte behövde plugga och jobba hela dagarna. Om man fick vara ledig och bara göra det man ville. 

Det vore helt underbart.

Saker jag skulle göra om jag hade tid (underförstått: pengar) (det var ett tag sedan jag gjorde en lista):
  • Läsa alla olästa böcker i min bokhylla (och läsa om de bra böckerna).
  • Se alla osedda DVD:er i min bokhylla.
  • Träna yoga.
  • Ta danslektioner.
  • Se dokumentärer.
  • Lära mig Java.
  • Lära mig ActionScript.
  • Promenera.
  • Testa alla recept jag köpt.
  • Spela wow.
  • Sy.
  • Allt annat som jag inte kommer på just nu.
Jag borde börja köpa trisslotter. Eller komma på något smart som många vill köpa.

Men jag ids inte.

Det hade vi ju kommit fram till redan så det är ingen idé att försöka ens. Man kan bara bli fri om man inte är lat. 

Med andra ord var detta ett fullständigt onödigt inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback