Fårskått

Okej, så jag freakade out lite för att jag ska fylla år. Men blir bara så påmind om att det gått ett helt år redan. Men så är det väl antar jag.

Jag är inte riktigt på topp för att skriva detta inlägg heller, men det är bara för att jag är trött. Jag vaknade kl 5 imorse, som vanligt, för att gå till jobbet. Anledningen till att jag fortfarande är vaken är för att jag missade min tvättid igår (trodde jag hade bokat eftermiddagen...) och desperat behövde tvätta så jag har i tvätt nu... Den hänger på tork as we speak.

Imorgon har jag inte högt slående planer, med tanke på att jag firat min födelsedag till största delen redan, men jag ska till föräldrarna och äta lite tårta och få lite presenter och så. Vilket ju inte är fel. Sedan ska jag nog sova. Vaknade inatt och hade jätteont i magen. Låg i säkert en timme och vred mig i smärtor. Det är inte första gången heller, för någon månad sedan hände samma sak. Någon på jobbet nämnde magkatarr men det känns inte som att det kommer tillräckligt ofta, eller? Hm... Det gjorde skitont i alla fall. Så där försvann en del sömn. Och nu sitter jag ju och väntar på tvätten...

Vad tänkte jag på... Jo, jag skulle bara vara lite mer positiv inför det hela med födelsedagar. Det är konstigt att man blir så upprörd över en ålder, det är ju samma sak när det är jul - då har det ju också gått ett år men då blir jag snarare upprymd av all julstämning än deppig för att det gått ett år redan. Det kanske är för att man ensam fyller år, på julen är det med gemenskap. Kanske.

Hur som helst, jag ser fram emot ett annorlunda år. Livet går ju frammåt, så varför inte vara glad att man har en chans att börja något nytt? Hm... Det kanske är lättare att se bakåt?

Anyway, nu har jag något annat för mig. Som att somna i soffan... Bör ställa mobilen så att jag vaknar i tid för att hämta tvätten. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Grattis pâ födelsedagen!!
Och nej.. man ska inte ta det där med födelsedagar och ny âlder och sânt sâ allvarligt, dâ blir man bara nojjig, fokusera pâ nuet (haha, lätt att säga jag vet) istället och gör det du tycker är kul och mâr bra av. Och du är inte alls patetisk, tycker inte jag heller!
Mitt problem med födelsedagar är snarare att jag alltid tror att det kommer att bli sâ kul och nytt och spännande - men det är ju aldrig nâgot som förändras (iaf inte nu för tiden). Jag är nog snarare nojjig pâ nyârsdagen, när jag funderar pâ âret som gâtt osv (det kanske är för att nyâr är sâ nära min födelsedag som jag inte tänker pâ sânt när jag fyller âr, jag har liksom redan tänkt igenom allt det). Men jag tycker ändâ att sen typ högstadiet har varje âr bara blivit bättre och bättre, tycker inte du? Man har ju ändâ utvecklats och blivit en bättre, smartare människa, haha :)
Och tänk pâ att du har hela livet framför dig som du kan göra vad du vill med, du har massa bra âr att se fram emot!
Men, jag tycker nog att du ska söka ett nytt jobb snarast, mcdonalds verkar inte vara en höjdare, jag har aldrig plâgats sâ av ett jobb! Sök pâ en mataffär eller nâtt.
kram!!

2008-05-13 @ 09:18:20
Postat av: Helena

Stort grattis i efterskott!

2008-05-16 @ 09:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback