Bläckplump

Snart fyller jag år! På tisdag blir jag 21. Inte illa, jag blir gammal. Det är väl på tiden. Undrar om det gör ont?

Hur som helst, jag har redan börjat lära mig saker som är bra att veta när man blir gammal. Som att ha med startkablar i bilen, och hur man kopplar dem (även att det är bra att ha med bilens instruktionsbok). Det var som tur var inte jag som hade bilproblem, men det var min lilla bil som klarade av att lösa det. Jag är så stolt över den! Visst, det hjälpte att någon annan hade startkablar och att manualen låg i bilen, men ändå haha. Det är intressant att se hur få som har startkablar, och att ingen verkligen vet hur man kopplar dem. Vi chansade lite där i början, vilket nog inte var så smart, sedan gick några till Statoil och frågade, men under tiden som de gjorde det hittade jag manualen och där stod det ju. Jag ska genast införskaffa startkablar, man vet ju aldrig, nästa gång kanske det är min tur.

Det är lite släkt från Belgien på besök just nu men eftersom jag har haft stängning har jag inte sett så mycket av dem. En positiv bieffekt av Belgien-släkt är dock att mamma lagar en massa god mat hela tiden, så jag har kunnat gå hem till dem mitt i natten efter stängning och hämta mat. Jag har fått cannelloni, sushi och wok med nudlar. Det är inte illa. Ikväll ska jag ha en liten (så var tanken i alla fall) grillfest. Det blir dock lite mer folk än planerat för jag kan ju för det första inte säga nej, och för det andra så vill ju folk självklart ta med sambor och kompisar som är och hälsar på. Vill man att de ska komma får man väl ta det, de måste hur som helst ta med sin egen mat (jag har köpt mat för 500 kr...) för jag har inte råd att bjuda en massa extra folk i alla fall. Men det blir nog riktigt skoj tror jag. Jag håller på att baka en tårta!

Nej, nu ska jag äta. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback