VM -08 Göteborg

Halloj!
Gissa vad jag gjorde igår! Jag var och tittade på konståknings VM! Jag såg killarnas korta. Det var hur kul som helst och jag önskar jag skulle kunna se långa också, men det var ju slutsålt... ;(

Jag steg upp okristligt tidigt för att ta tåget till Göteborg i alla fall. Sedan åkte jag spårvagn för andra gången i mitt liv, och så käkade jag frukost på McDonald's vid Skandinavium haha. Snacka enkelspårig. Men vi har goda pannkakor :P. Hur som helst, mina föräldrar är ju volontärer på VM så de kom förbi och pratade med mig lite under de första grupperna. Det var kanske inte så speciellt intressant i början, men åkarna blev ju bara bättre och bättre så det blev roligare och roligare att se dem. Så kom ju svenskarna. Och då började allvaret :D. Hallen kokade inte som det gjorde på EM i Malmö för några år sedan, då det var helt sanslöst, men nu var det mycket liv i alla fall. Och de åkte jättebra! Det var helt otroligt. Båda satte perfekta kortprogram och Kristoffer ligger 10:a  - 10:a! - efter korta. Det är helt, fullständigt otroligt. Jag kan knappt tro det. Adrian ligger 13:e, också helt otroligt, speciellt för en debutant. Det var så kul! Sedan kom ju de bästa 2 grupperna och de är ju alltid lika roliga att se. Det är inte varje dag man får se åkarna man annars brukar titta på på TV, live.

Hur som helst, det var ganska mycket folk, nästan fullt (kanske 8500 - 9000 pers) och många var svenskar. Det är ganska häftigt. I och för sig var det många som inte visste mycket om konståkning, men ändå. Kvinnan bredvid mig frågade en massa, men hon kunde lite i alla fall. Gubbarna på andra sidan om mig däremot... Fattar inte vad de hade där att göra. De buade - buade! - när Joubert fick sina poäng. Först hade de erkänt att de inte kunde mycket om bedömningssystemet och så buade de! Jouberts poäng var helt rätt, men de tror att bara för att han är en kändis så ska han vinna. Bara för att han har fart. Jag satt och skrattade åt dem, de hade ingen aning om vad de snackade om, men man ska faktiskt inte bua åt domarna. Det förhindrar ju kanske att de gör ett rättvist jobb i framtiden.

Här är lite bilder i alla fall. Jag hade med mig både digital och systemkamera, så det är bara bilder från digitalkameran eftersom jag ju måste framkalla de andra. De lär ju också vara bättre för min digitalkamera är inte speciellt bra. Men i alla fall, här kommer lite bilder, som sagt:

Kristoffer Berntsson:

Adrian Schultheiss:

Stephane Lambiel:

Kevin Van Der Perren:

Och så något litet för Angélica ;D:


När jag får bilderna från systemkameran kanske jag lägger upp lite till, om det finns några bra. Det var i alla fall en mycket bra dag, hur svinkallt det än var att gå hem från tåget.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar o bockar för den fina bilden :D Skrattade rakt ut här på mitt lilla rum!!

2008-03-23 @ 16:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback