Smaklig måltid

Idag är jag ledig, vilket är jätteskönt. Usch vad trött jag börjar bli igen. Jag skulle behöva ännu en vecka på kurs haha. Man borde få åka på kurs var tredje månad för att komma bort från jobbet lite tycker jag. Hur som helst, inget mer jobbprat nu. Idag har jag inte haft något speciellt för mig. Fick en idé att laga något gott så jag gick till Hemköp och sedan spenderade jag 2 tim med att göra tortellini med spenat och kycklingfyllning, och även med att göra carbonarasås. Varför carbonarasåsen undrar ni? För jag tyckte det verkade lite tråkigt med enbart tortellini. Det passade dock inte ihop så bra så jag skippade såsen till slut. Jag hade snålat med baconet så jag hade något kalkontjaffs som inte fungerade speciellt bra heller. Hur som helst, tortellinin blev ok, men jag hade för mycket fyllning så de flesta gick sönder. Jag blir nog ingen stjärnkock imorgon i alla fall. Efter det bakade jag muffins med smält choklad i mitten. De var riktigt goda nybakade, jag får se hur det fungerar med chokladen i när de kallnat. Sedan tog jag min obligatoriska promenad (har jag sagt att jag promenerar varje dag jag är ledig? Det är jätteskönt) och det slutade med att jag gick i mer än en timme och lyckades hitta - via en massa omvägar - ishallen där det var en konståkningstävling som jag sedan spenderade en timme med att titta på. Träffade mina föräldrar lite också. Så gick jag tillbaka, mer eller mindre raka vägen den här gången, och slängde in en pizza i ugnen som jag nu precis ätit upp. That's my day so far. Jag har tänt en massa ljus och tänker ha en liten filmkväll för mig själv, men gott att knapra på och bra att titta på. Det är riktigt löjligt, jag har insett att jag spenderar större delarna av mina lediga dagar med att fundera på vad jag ska äta. På förmiddagen gäller det att planera en lunch av någon i kyl/frys, sedan att välja och vraka bland mellanmålen i kyl/frys och sedan blir det kvällsmat och efter det är det dags för TV-gott. Antingen äter jag väldigt mycket eller så går bara tiden mellan måltiderna väldigt fort. Jag ver inte riktigt vilket. Hur som helst, mat är gott så jag ska kanske inte klaga :P. Nej, nu ska jag börja välja film, min DVD-hylla är rätt full. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Susanna

åker du någonsin skridskor, eller är det helt slut med det..?
ja mat är gott... men svårt att hitta på ibland...

2008-03-10 @ 09:09:47
Postat av: Helena

Mat tar verkligen upp mycket av ens tid.. fundera, handla, laga, äta, diska.. suck! Tänk om det räckte att äta ett par gånger i vecka istället!

2008-03-10 @ 16:31:01
Postat av: Angélica

ha ha ha du har upptäckt livet som ensamboende hör jag... allt som far genom skallen på en är ju MAT!!!

2008-03-14 @ 22:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback