Don't Let It Get Away

Hejsan!
Jag vet inte hur ni har haft det de senaste dagarna, men för mig har det gått väldigt upp och ner. Först kan jag berätta att efter några otroligt fina dagar med kring +8 grader så fick vi snö. Snö! Det är bara den andra dagen på hela vintern som vi haft snö - den andra dagen och det sker i mitten av mars. Helt otroligt. Det smälte dagen efter, men ändå. Det snöade lite idag också, men det var inget som fick något fäste överhuvudtaget. Hur som helst, det har nu, efter vår lilla dag av vinter, varit strålande sol under dagen. Vinden var kall, men solen värmde. Den slutade så klart skina precis när jag slutade jobbet, men det var väl ingen överraskning.

Det var vädret som hade gått upp och ner, sedan var det då jag. Jag hade en vanlig kass öppning i måndags, allting gick bara snett. Det var helt värdelöst, och chefen tog över skiftet så jag kunde inte fixa situationen. Det var som vanlig med andra ord. Jag hade legat uppe halva natten och oroat mig för att jag hade öppning, hade lyckats sova kanske 3 timmar. Jag var dödstrött och kämpade så gott jag orkade men allt jag fick var skit. Som vanligt. Så i tisdags bröt jag ihop. Jag orkade bara inte må så dåligt p.g.a. jobbet längre. Min chef sade något om hur jag jobbade och så helt plötsligt bara sprutade tårarna. Han pratade med mig i en timme ungefär och vi kom överens om hur vi skulle jobba för att jag förhoppningsvis ska få det lättare och göra mitt jobb bättre. Så idag gick det mesta jättebra. Förutsättningarna var helt värdelösa för när jag kom till jobbet insåg jag att tjejen som skulle öppna med mig (vi är bara två på morgonen) inte kom för det hade blivit fel med schemat. Jag var helt ensam, nästan otänkbart. Så jag körde på allt vad jag orkade, sprang och hade mig. När nästa person som började kl 7 kom bad jag henne köra stenhårt också och kl 8 var vi nästan färdiga. Annars är man inte ens färdig då. Jag körde köket, DT:n och kassan själv, för jag var den enda som kunde det. Det var en upplevelse. Men det var nästan kul, det var som när det kommer en buss och man bara kör sitt race och får allting gjort så fort det går. Hur som helst, resten av dagen gick också bra och jag jobbade på det chefen och jag kom överens om. Så när jag kom hem igen var det konståkning på TV och resten är historia haha.

Jag hopps det blir bättre på jobbet nu, det har varit ganska jobbigt ett tag. Men inte mer om det. Kanske lite om helgen... Förra helgen vill säga. Jag gick till biblioteket för första gången på jättelänge och så klart blev jag lite crazy och lånade en massa tjocka böcker jag inte kommer att ha tid att läsa. Men det var skoj :). Håller på med en av dem, Magician av Feist. Har dock varit för trött för att läsa nu i veckan. Hur som helst, imorgon hade jag tänkt titta mer på konståkning, förbereda mig inför min lilla resa in till Göteborg för att se konståkning live (tjoho!) och ha allmänt lugnt och skönt.

Nu blev det rätt långt märker jag. I will blame you if you don't manage to finish it. Just accept it :P. Men jag ska sluta skriva nu i alla fall, ska betala en räkning och sedan kanske äta något gott eller se på något trevligt. Håll tummarna för vädret imorgon! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback