Home sweet home...

    Hej!
    Här sitter jag nu och vänjer mig vid att skriva åäö igen. Jag sitter också här väsklös. Idioterna på easyJet har tappat bort min väska. Den innehöll alla böcker jag köpt (17 st!), kläder och en massa andra prylar. Hemnyckeln, t.ex. Jag som betalat extra för att jag skulle få checka in bagage, och så tappar de bort den! Usch, jag är verkligen asförbannad. Det hjälper ju inte heller att en massa annan skit också hände. Visst, det kanske var småsaker, och om jag inte blivit av med väskan hade det inte spelat någon roll, men eftersom jag är upprörd för att jag behövt stå som Stig Helmer i Sällskapsresan och bara glo på bagagebandet så blir allting annat så mycket värre. Detta är vad som hänt idag:

  • Irriterande britt som satt bredvid mig på planet. Tog upp en massa av min stol med sin armbåge och jag fick ingen "personal space" och kunde inte sova för han petade till mig hela tiden. Han lyckades sova däremot.
  • Min väska var inte med på transportbandet. Lämnade in info och de ska skicka den till mig - om de hittar den.
  • Kunde inte köpa tågbiljett till Halmstad på flygplatsen så var tvungen att åka till Malmö först. Fick alltså köpa 2 tågbiljetter, och vänta 1 timme i Malmö.
  • Allting på tågstationen var stängt så jag blev tvungen att käka en sallad på Pressbyrån för 63 kr. Det var det enda i närheten av ätbart.
  • När jag skulle betala går min väska som jag köpte igår sönder. Visst, jag räknade inte med att den skulle hålla länge, men det var verkligen droppen.
  • På tåget sitter en stor familj som lever om en massa.

Det enda jag kunde göra var att slänga på Marylin Manson på hög volym och försöka glömma ilskan. Usch, vad jag ville slå någon. Jag ska ringa dem minst två gånger om dagen tills de hittar väskan, och om de inte gör det ska de få betala vartenda litet öre som sakerna där i är värda. Usch, att resan skulle få ett sådant här slut, det som skulle bli så skönt att komma hem... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback