Sommar, sommar, so... more?

Igår var nog den första riktiga sommardagen. Vi hade 22 plusgrader! Jag satt halva dagen vid nissan och läste, hade lite picknick för mig själv, och sedan käkade jag en glass. Mycket trevligt :).

Efter mitt ganska deprimerande inlägg sist har det gått lite bättre på jobbet. Det är inte katastrof längre i alla fall, men jag mår fortfarande inte bra av att tänka på det. Men jag tänkte i alla fall meddela att jag inte har gått under än :).

Idag är det jobb som gäller, men sedan ska jag köpa Guldkompassen som jag sett fram emot. Jag älskade boken (visst, det var några år sedan jag läste den, men ändå) så jag hoppas filmen är skaplig i alla fall. Den film jag ser mest fram emot är Legends from (of?) Earthsea, som kommer någon gång i mitten av maj. På tal om det, jag måste maila till biblioteket och se ifall de kan köpa in den sista Earthsea boken...

I övrigt har det inte hänt så mycket. Jag har köpt en mopphink, haha. Den kostade bara 30 kr på rusta och då fick man hink och mopp och allt. Nog för att det är lite plastskräp, men det var billigt!

Jag tycks aldrig riktigt få slut på disk, nu är hela min diskbänk full med skålar för att jag ätit havreringar till frukost i en vecka utan att disk dem haha. Jag bör väl ta itu med det ikväll, annars kan jag inte äta frukost imorgon :P. Typiskt, det här.

Nej, nu ska jag börja vakna till liv. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Angélica

Alltid lika skoj att läsa om dina äventyr där i Halmstad. Glad det går bättre på jobbet igen. SNART KOMMER JAG HEM!! Då skall det grillas, varje dag, för så lite kött, grillat eller bara vanligt kött, som jag ätit här har jag aldrig i hela mitt liv ätit innan... det är nästan så att jag glömt av hur en fläskkotlett eller en flintastek ser ut. Men bara nästan, för en så vacker syn som en flintastek sizzla på grillen kommer nog aldrig att glömmas av. I love it!

Ha det gott så ses vi tok snart-- typ bara 1 månad kvar... Waaaaaa!!!

Skall förresten smuggla me mig kameran nästa gång jag besöker Donken, skall ta kort på det mesta. Visste du förresten att på vissa donken får man gratis re-fil. Som på MAX :)

2008-05-01 @ 01:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback