Hade bra rubrik, den glömde jag

Fest med Carro, CarroCornelia, Carros syrra June, Micke, Bella m.fl. igår. Var hur kul som helst. Eller, själva kvällen/morgonen var helkul men så kommer man hem och glädjen sjunker undan lite när föräldrarna bara sitter uppe och väntar på att ge mig dåligt samvete för att vara ute och ha roligt. Visst, jag kom hem kl 8 men whatever, jag är ung och fri och ska inte behöva känna mig skyldig för det. Jag har rätt att ha kul. De vet inte ens att jag drack och det är ändå så illa. Tänk vad mycket roligare denna eftermiddag hade varit om jag hade haft min egen lägenhet. Nu går jag omkring och känner mina föräldrars ogillande.

Hur som helst, kvällen började med förfest hos Carro med ölspelet och sanning (utan konsekvens) då vi till slut glömde bort regeln att dricka efter varje fråga och fokuserade på svaren istället haha. Sedan gick vi till Valentine (tror jag det hette?) och gjorde bort oss på dansgolvet (jag har då aldrig hävdat att jag kan dansa). Det är förvånandsvärt svårt att gå i en rak linje när man är full. Jag har fått ny förståelse för amerikanarnas rattfylletest. Efter Valentine gick vi i alla fall till Micke och spelade Guitar Heroes några timmar. Tyvärr hängde några killar som vi träffade på vägen med. Eller, två av dem var helt ok, det var den tredje (a.k.a. Svampen) som var jobbig. Han höll sig till mig som en igel i ögat och vägrade inse att jag försökte bli av med honom. Jag var bara för snäll för att säga det rätt ut. Han försökte t.o.m. kyssa mig för sjutton! Hu.. Hoppas jag inte fått en (till) stalker, han vet ju var jag jobbar och verkar vara den typen som skulle komma och hälsa på. Gulp. Men vi får se. Förhoppningsvis var han tillräckligt as-kalas för att glömma bort mig (och undrar lite vilset vem tjejen han tog kort på i mobilen är... jag menar, snälla människa!). Hur som helst, jag kom som sagt hem kl 8. Hade tänkt ta sista bussen som gick 2.35 eller ta en taxi lite senare, men det visade sig att jag kunde ta en buss på morgonen istället haha. Inte ens den första :P. Så som ni hör hade jag skoj. Inte för att det är svårt, allt är kul när man är full (jag skrattar då åt allt i alla fall. Jag blir inte modig eller stöddig av alkohol, jag bara börjar skratta... användbart va?). Men jag är inte ens bakfull, bara lite snurrig vilket kanske beror på att jag endast sovit en timme i natt/morse. Imorgon ska jag jobba tidigt. Lär ju däcka vid 18 ikväll, så... :P Nej, nu har ni väl hört nog om mina festäventyr? Någon som är intresserad i vad jag ska göra resten av eftermiddagen idag? Gissa tre gånger... Jo, jag ska plugga. Det kunde ni inte gissa va?! Jag måste ta mig igenom minst ett kapitel i litteraturvetenskapsboken. Hinner/orkar jag så ska jag städa också. Jag riktigt ryser av spänning.

Nej, nu får det vara nog.

Dagens/nattens låt: The Ramones - I Want to Be Sedated.


Kommentarer
Postat av: Susanna

lâter som en jätterolig natt :D trist med dina föräldrar.. men de kanske bara mâste vänja sig lite.. eller sâ fâr vi hoppas att du hittar en lägenhet snart :) ( ska svara pâ ditt mail snart ocksâ! är bara sâ trött i hjärnan hela tiden :/ )
ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback