By my heel, I care not!

Filmkväll igår, riktigt skoj. Såg hela fyra filmer och var knappt ens trött vid 3. Vi var ett bra filmgäng, Carro, Micke och jag. Men vi har sett Nightmare Before Christmas alldeles för många gånger haha. Snart ska jag till Angélica och äta lunch. Får hoppas att det inte börjar regna precis när jag ska åka, men med min tur gör det nog det. Eller, tur och tur, det är nog snarare magnetisk kraft som drar ner regnet så fort jag lämnar huset. Anyway, nog om det.

Tryckte 2 tröjor till här om dagen:
image9image10
Jag kan ju säga att Skeleton Jack inte var lätt att skära ut. Huvva, aldrig mer :P. Jag har också köpt en tavla (har jag sagt det?):
image11
Jag har inte hängt upp den än, men jag har hittat en plats och behöver bara bestämma mig om jag ska lägga en dryg hundralapp på en ram... Jag har köpt nog denna månad så jag får se.

Nej, nu ska jag börja dra mig utåt (börjar det mulna till?).

Dagens låt: Danny Elfman - What's This?


22:23
Har haft en riktigt trevlig dag idag. Åt god pasta med grönsaker och crème fraiche hos Angélica och såg film: Envy och The Importance of Being Earnest. Vi slängde i oss lite onyttig kexchoklad också, men även morötter med hummus så det jämnade ut sig haha. Såg på X-Men 3 sedan under kvällen (kan inte säga att jag tyckte det var mycket att hänga i granen) och Grissom är äntligen tillbaka i CSI så allt är som det ska. Det enda dåliga är att jag verkar ha fått ett myggbett på fingret. Det kliar! Jag måste hinna titta på så många av mina nya filmer som möjligt innan jag begravs helt i plugg. Fick info från skolan idag, det är fortfarande väldigt luddigt men jag vet i alla fall vilken bok jag ska läsa så jag kan väl sätta igång. Heart of Darkness av Conrad. Min hjärna vill verkligen inte börja plugga. Jag har ingen lust! Men jag tänker inte enbart jobba på donken hela hösten, så jag antar att jag får stå ut. Det är ändå uppsatsen som är viktigast, de här kurserna måste jag bara ta mig igenom. Läsa, tänka, skriva och hålla tummarna. Whatever. Jag är alldeles för trött för någon avancerad tankeverksamhet just nu. Jag vill roa mig. Jag vill ha filmkväll eller spelkväll eller någon annan slags kväll. Jag börjar få smak för det goda livet, haha. Nej, nu svammlar jag. Jag ska samla ihop mig och dra mig till sängen och börja läsa. Jobb imorgon. Räknas jobbkväll tro? Det beror väl på om vi ser på film eller så efteråt. Fast då blir det väl snarare filmkväll. Nej, lyssna inte på mig nu, jag har passerat stadiet där jag får sammanhängande tankar. (Gah! Jag vill flytta!) Sak samma, jag ska gå. Nu. Ja. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback