Find me interesting?

Ledig dag. Känner mig konstig - både hyperaktiv och slut på samma gång. Min kropp förstår inte varför den inte infunnit sig på jobbet idag haha. Den är lite dum. Hur som helst, idag har jag varit riktigt duktig. Började dagen med att åka och handla och laga kycklingpaj (vilket inte är lite jobb). Den blev lyckad, men jag tycker att det saknades någon ingrediens... Knasigt. Hur som helst, det var länge sedan och riktigt, riktigt gott. Hade kunnat äta hur mycket som helst. Sedan rensade jag upp på skrivbordet, satte in papper i en pärm och slängde skräp som bara låg och... skräpade. Så städade jag väldigt grundligt. Det var verkligen alldeles för länge sedan jag städade. Nu är det rent i alla fall, jag t.o.m. putsade TV-skärmen. Nu har jag bara artikeln kvar att läsa och mammas byxor kvar att korta av. I och för sig det tråkigaste, men jag får väl se till att få det gjort så kan jag sova gott i natt. Imorgon är jag också ledig. Hm... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag vet vad jag borde göra men usch vilket tråkigt sätt att spendera en hel ledig dag.

I övrigt kan jag berätta att jag såg Det levade slottet (Howl's Moving Castle) igår och den var otroligt bra. Den är verkligen en av de bästa filmer jag sett på ett tag och det säger en hel del eftersom jag sett ganska många bra filmer nyligen faktiskt (Pans labyrint och Saw II för att nämna två). Jag rekommenderar den verkligen. Det var en mycket bra blandning av fantasy, magi, verklighet och humor. Vacker var den också. Jag såg den på japanska, aldrig att jag skulle se den dubbad till svenska. Nu blev jag också sugen på att se Princess Monoke, som är i ungefär samma stil av vad jag förstår. Den ska ju tydligen ha ganska bra engelska röster så man kanske satsar på dem? Slipper man sitta klistrad vid undertexterna... Arigato.

Nej, men jag säger det igen. Får ni chansen att se den så gör det. Ikväll har jag inte riktigt bestämt mig än vad jag ska se men något blir det i alla fall. Det är inte mycket till liv jag har utan det blir mest jag framför TV:n och jag har ingen lust att slötitta på en massa TV-serier. Så film får det bli. Anyway, nu ska jag sätta igång med mitt så jag får det gjort i år. Suck.

Kommentarer
Postat av: Helena

Kycklingpaj lät gott! Skulle man kunna få receptet? :)

2007-10-13 @ 21:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback