Fallande mörker, kommande kyla

Har precis kommit hem från jobbet, sitter här och kollar vad som hänt i världen. Hur det gick på fotbollen fick vi veta av alla supportrar som kom till donken. Vissa var glada, andra mindre så. De flesta var dock ganska otrevliga, vilket sabbade min dag lite. Tog nog åt mig för mycket. Den enda som var riktigt, riktigt trevlig lyckades jag glömma ge hans mat så han fick vänta 20 min. Lyckat... Vi överlevde i alla fall. Dennis klarade dock inte av min musik så jag sitter och lyssnar på Linkin Park nu istället. Han stängde av Danko Jones! Illa... Hur som helst, nog om jobbet. Fast vad ska jag annars skriva om? Hm... Jag har jobbat 8 dagar i sträck nu så det har inte hänt speciellt mycket annat. Imorgon är jag ledig i alla fall, då ska jag hitta på något skoj. Vad vet jag inte än, så det lär väl bli en film eller två. Ja! Jag ska beställa film! Det är ju snart den 25:e så då blir det dags för lön och med lön kommer dvd:er. Tjoho! Det ska jag göra. Gott. Då är det bestämt. Då har jag 20 minuter planerade i alla fall haha.

Vet ni hur bra den här skivan är? Usch, jag ryser så bra är den. Linkin Park - Minutes to Midnight.

Kanske kan åka in till stan imorgon... Hm... Nej, då gör man bara av med pengar. Jag får försöka hitta på något som är gratis. Städa kanske. Det behövs i och för sig, men det faller ju inte direkt under kategorin skoj. Nej, vi får se hur det blir. Nu ska jag sluta svamla en massa i alla fall, det är ju inte som att jag har något vettigt att säga.

Föresten, jag har ju inte berättat hur det gick i fredags när jag stängde själv. Det gick inte speciellt bra och jag är besviken på mig själv. Men å andra sidan var det inte speciellt mycket jag kunde göra. Det har gått riktigt bra dessa 3 senaste dagarna att jag inte kan tro att det berodde speciellt mycket på mig. I alla fall, vi var färdiga kl 3, vilket är riktigt dåligt. Jag var så förtvivlat trött den sista timmen att jag knappt orkade bry mig att ingen gjorde något. Det var så mycket prat och så lite jobb att vi hade kunnat bli färdiga minst en timme tidigare om de bara varit tysta. Säkert 1 1/2 timme om alla jobbat hårt dessutom. Men icke. Dessutom hade jag ju problem med 100-lappen som försvann och (- ååh vilken bra låt! No More Sorrow -) jag kunde inte hålla koll på vad alla gjorde när jag hade sådan ångest för den. Men jag har lärt mig en läxa. Nästa gång ska alla kryssa för på lapparna vad de gjort, jag ska gå konstant och kolla var på listan de är (skit samma om jag hamnar lite efter med inventeringen), inte låta någon in på kontoret eller nära pengarna, be dem göra om ifall något är dåligt - hur sent det än är - och helt enkelt stå på mig mer. Det är så tråkigt att det gick dåligt min första stängning, men det ska inte gå dåligt på min andra. Nästa gång ska jag vara stenhård. Jag = sten.

Sådär, en massa jobbprat, men det behövdes. Nu ska jag surfa runt lite och kolla in hur världen mår. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback