Slooow flow

Har jobbat en massa. Mellanskiftet är verkligen jättejobbigt, men inte alls så utmattande som normalt. Har kommit fram till att utgången beror helt på vilken skiftledare man har de sista timmarna. Har fått lära mig tvåan, där det är ganska mycket att göra, speciellt om man har sisådär 2-3 holdar. Men man lär sig väl hantera det. Igår var det dock en helt sinnessjuk dag. Kring 20 kom minst två bussar med danskar och folk beställde 15 cheese var och det var 2 personer i köket och 2 personer i kassan. Allting blev helknasigt. Det var folk överallt, ingen förstod vad man menade när man sade "Var det bra så?" och folk blev sura för att det tog lång tid. Men vad tror de om de kommer med så många?! Dessutom betalade de med danska pengar. Gaaah. Vi överlevde i alla fall. Jag jobbade över 1 1/2 timme för att hjälpa till lite, men så finns det ju lagar på hur länge man får jobba, så... Trött var jag i alla fall när jag kom hem. Föresten, kineser är väldigt trevliga och artiga. Det var ett antal kineser inne och beställde igår vid 22 och de log och var väldigt förstående (till skillnad från danskarna som tjatade). Mer kineser åt folket! haha

Hur som helst, allt jag har pratat om är ju donken så låt oss prata lite om skolan istället (tjoho). Fick mail från Cecilia i förrgår så nu börjar snart allvaret. Fick de första böckerna igår. Vet dock inte vilken som ska läsas först. Det är väldigt tur att det blev distans för jag hade inte orkat gå på lektioner under veckorna med mellanskiftet i alla fall. Man har ju inget liv överhuvudtaget. Känns som att jag sprungit maraton och jag har två dagars jobb kvar (ska gå snart föresten). Jag verkar ha fått kortslutning i hjärnan dessutom för det första jag gjorde när jag kom hem igår var att steka en pannbiff och lägga den på en dubbel macka med ost. Vad påminner det er om? Måste jag verkligen säga det? Tja, pappa var tvungen att påpeka det för mig i alla fall... Jag insåg inte alls att det var en hamburgare, jag ville bara ha något varmt att tugga på som inte var allt för mättande. Trodde jag hade uppfunnit den perfekta efter-jobbet-mackan och så visar det sig vara en hamburgare! Snacka om enkelspårig.

Anyway, jag har nog blivit lite sinnessjuk själv för jag har spenderat över 2000 på dvd:er på bara två veckor. Jag får inte köpa ett dugg mer denna månad (och den har inte ens börjat...host). Jag har dock utökat min dvd:samling ganska rejält, vilket var mitt mål så jag antar att jag borde vara nöjd. Nu har jag bara kvar att se på allt haha. Filmkväll på söndag hos Carro förhoppningsvis. Födelsedagsmiddag för mamma imorgon.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hälsa grattis till live :)
och eh, kämpa pâ med jobbet och skolan och allt!! jag är ocksâ rätt död, även om det är skönt med helg nu! :)
hejdâ!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback